Întrebări frecvente

1. Ce înseamnă "Add Place" / "Adaugă locaţie" ? Care este diferenţa dintre "Sync" și "Place" ?

Serviciile clasice de sync&share (Dropbox, Google Drive, OneDrive etc) oferă posibilitatea de a sincroniza automat un director local cu un director din cloud. Sincronizarea se face în ambele sensuri: orice fișier care se pune în directorul local se transferă automat în cloud; orice fișier care apare în directorul din cloud (transferat acolo cu alte aplicaţii client) se va transfera automat în directorul local.

Prin Digi Storage oferim aceeași facilitate. Puteţi alege unul sau mai multe directoare locale pe care să le sincronizaţi automat în cloud. Spre deosebire de ceilalţi furnizori (unde se poate defini de obicei o singură sincronizare), cu Digi Storage puteţi defini mai multe sincronizari diferite pe același PC.

În afară de sincronizare, Digi Storage oferă o funcţie unică și extrem de utilă: "Add Place"/"Adaugă Locatie". Nu veţi întâlni această funcţie nici la Dropbox, nici la Google Drive, nici la OneDrive (poate doar cu ajutorul unei aplicaţii suplimentare third-party). Adăugând o locaţie, puteţi mapa un director local sau un hard-disk extern în contul de Digi Storage, FĂRĂ ca datele din director sau din hard-disk-ul extern să se transfere efectiv în cloud. Locaţia va apare în Digi Storage ca orice director din cloud dar accesul la fișierele ei se va face direct prin PC-ul vostru. Netransferându-se niciun fișier în Digi Storage, adăugarea unei locaţii NU va consuma din spaţiul de stocare achiziţionat. Este o funcţie extrem de utilă pentru partajarea fișierelor între utilizatori sau pentru accesarea fișierelor respective de pe alte dispozitive. Dacă aveţi de exemplu un hard-disk extern de 3-4TB plin cu fișiere audio/video personale, îl puteţi partaja cu alt utilizator prin citeva click-uri, fără să consumaţi alt spaţiu de stocare și fără sa mai transferaţi fișierele respective în altă parte înainte de a le partaja !

2. Cum pot partaja fișiere cu Digi Storage ?

Digi Storage este mai mult decât o simplă aplicaţie de stocare de fișiere. Prin multitudinea de metode de partajare oferite, Digi Storage este o platformă integrată de administrare a tuturor fișierelor voastre, făcând posibile prin doar câteva clickuri operaţiuni care sunt incomod de realizat cu aplicaţiile altor furnizori.

2.1 Partajare între utilizatorii Digi Storage

Din interfaţa web Digi Storage se pot partaja foarte ușor fișiere cu unul sau mai mulţi utilizatori. Ei pot fi grupaţi într-unul sau mai multe grupuri cărora li se pot asigna diverse permisiuni pentru directoarele partajate - drepturi de citire, de scriere etc. Directoarele partajate de voi vor apărea imediat în conturile Digi Storage ale celorlalţi utilizatori și pot fi accesate de aceștia ca și directoarele obișnuite din Digi Storage.

Partajarea între utilizatori se face în felul următor :

  • prin apăsarea semnului '+' aflat în colţul din dreapta sus a paginii sau făcând click pe butonul "Partajează" - se va partaja cu alţi utilizatori tot directorul-rădăcină Digi Cloud

  • prin selectarea unui director și apăsarea butonului "Partajează cu grupul" - se va partaja cu alţi utilizatori doar directorul selectat

2.2 Partajare în exteriorul Digi Storage

Fișierele voastre din Digi Storage pot fi partajate foarte simplu și cu persoane care nu sunt utilizatori Digi Storage. Mai mult, aveţi posibilitatea de a permite uploadul fișierelor direct într-unul din directoarele voastre din cloud chiar și de către persoane din afara Digi Storage !

  • se selectează un director sau fișier și se apasă "Share" -> "Send Link". Se va genera un url prescurtat (protejat sau nu cu parola, conform setărilor voastre de securitate) care va putea fi trimis prin e-mail către destinatarii doriţi. Aceștia vor putea doar descarca fișierul/directorul respectiv. Nu au drepturi de scriere.

  • se selectează un director și se apasă "Share" -> "Receive Link". Se va genera un url prescurtat care va putea fi trimis prin e-mail către destinatarii doriţi. Aceștia vor putea încărca fișiere în directorul respectiv (drepturi doar de scriere).

  • din aplicaţiile mobile Digi Storage, link-urile generate mai sus pot fi transmise și prin SMS sau prin Facebook/Twitter.

Pentru mai multe detalii despre partajare, puteţi consulta meniurile corespunzătoare din interfaţa Help.

3. Câte conturi Digi Storage pot avea ?

Serviciul Digi Storage este disponibil clienţilor RCS-RDS care au contractat deja un abonament de internet de tip FiberLink. Pentru fiecare abonament de internet existent, se pot crea maxim 2 conturi de stocare: un cont principal (master) și unul secundar (slave). Contul principal va avea o capacitate de stocare proprie, de obicei în incremente de 50GB. Contul secundar nu are o capacitate de stocare proprie și poate folosi doar un director partajat de contul principal. Scopul contului secundar este folosirea facilităţilor de stocare de fișiere de către un alt membru al familiei fără să se mai achiziţioneze o capacitate suplimentară de stocare.

4. Cum imi pot schimba parola contului Digi Storage ? Cum imi pot mări sau micșora capacitatea de stocare ?

Parola poate fi modificata din contul Digi Romania (din "Serviciile Mele" -> "Digi Storage") sau din interfata web Digi Storage. De asemenea puteti reseta parola si prin optiunea de 'Forgot Password' din meniul de logare. Capacitatea poate fi modificata doar din contul Digi Romania.

5. Am văzut că imi pot conecta contul de Dropbox în Digi Storage. Pot face același lucru dacă am conturi la Google Drive sau OneDrive ?

Da, in Digi Storage se pot conecta conturi existente de Dropbox, Google Drive sau OneDrive. Au existat si alte integrari (Copy, Amazon Cloud Drive etc) dar aceste servicii fie s-au desfiintat, fie nu mai ofera API-uri pentru integrare. Din motive tehnice nu se pot integra iCloud si Mega.

6. Exista și "Digi Storage pentru business", echivalentul serviciului "Dropbox for business" ?

Da, serviciul de stocare pentru business este functional. Principala diferenta fata de conturile invididuale este faptul ca la serviciul de tip business exista o capacitate unică de stocare care poate fi împărţită între conturile angajaţilor firmei respective. Conturile sunt administrate de reprezentantul firmei respective care poate schimba parolele conturilor angajaţilor, poate seta diferite quota pentru fiecare cont etc.

7. Am telefon Huawei. Pot să folosesc Digi Storage ?

Da, daca pe dispozitivul dvs nu aveti acces la Google Play, puteti descarca aplicatia Digi Storage din magazinul de aplicatii Huawei.

8. În clientul de PC sincronizarea fișierelor s-a blocat și am la stare "conflicte", în loc de "conectat". Cum pot rezolva ?

Verificaţi în directorul din PC dacă aveţi vreun fișier cu extensia ".conflict". Dacă da, ștergeţi-l manual. Imediat după ce îl ștergeţi, sincronizarea fișierelor se va relua de la momentul opririi, fără nicio altă intervenţie din partea voastră.

9. Administrez mai multe servere și vreau sa le fac back-up în contul Digi Storage. Cum procedez ?

Puteţi monta prin Webdav contul de Digi Storage pe serverele respective. După montare, contul de Digi Storage va fi vizibil pentru servere ca orice director local și puteţi folosi fără nicio problemă aplicaţia preferată de back-up, ca și cum aţi face back-up local.

O alta posibilitate ar fi sa utilizati protocolul FTP pentru transferul de fisiere, majoritatea aplicatiilor de backup pot folosi FTP. Daca folositi Linux, puteti monta ca un drive local contul Digi Storage folosind curlftps.

De asemenea, în secţiunea "Digi Storage pentru Developeri" am publicat API-ul Digi Storage care poate fi folosit de orice administrator de reţea sau programator pentru dezvoltarea unor aplicaţii third-party care să folosească spaţiul de stocare din Digi Storage. Tot acolo, veţi gasi și niște mici exemple de utilizare a API-ului Digi Storage cu ajutorul cărora vă puteţi personaliza foarte ușor unelte mai complexe.

10. Cum pot transfera fișiere în Digi Storage fără să se mai copieze și pe PC-ul meu ?

Datele urcate în contul Digi Storage nu se copiază și pe PC decât dacă aţi configurat o sincronizare între PC și Digi Storage din aplicaţia pentru desktop.

11. Vreau să transfer date în Digi Storage fără să folosesc interfaţa web sau aplicaţia pentru PC. Cum procedez ?

Puteţi folosi protocolul WebDav (de exemplu, în Windows, puteţi folosi “Map Network Drive” sau un client dedicat de WebDav, cum ar fi Cyberduck) sau FTP (“Add Network Place” sau un client dedicat de FTP, cum ar fi Filezilla).

12. Cât de sigure sunt datele stocate în Digi Storage ?

Digi Storage folosește o platformă hardware de ultimă generaţie de tip “object storage” capabilă să scaleze până la 100PB într-un singur cluster, în care informaţiile clienţilor sunt stocate în permanenţă pe 3 hard-disk-uri diferite. Dacă se defectează un hard-disk, datele sunt disponibile imediat de pe celelalte două copii fără intervenţia operatorului. Mai mult, platforma hardware este capabilă de self-healing, refăcând automat datele de pe hard-disk-ul defect astfel încât să avem tot timpul 3 copii diferite ale datelor.

13. Digi Storage criptează datele stocate ?

Digi Storage oferă 2 niveluri de criptare :

*  nivelul de transport – datele transferate între client și Digi Storage sunt tot timpul criptate prin SSL

*  nivelul de stocare   – datele sunt criptate cu AES-256 la stocarea pe hard-disk-uri. Daca in trecut acest lucru era optional,
                          in prezent toate conturile se fac obligatoriu cu acest tip de criptare activat.

14. Ce fișiere audio/video pot fi redate direct din interfaţa web Digi Storage, fără descărcarea lor în prealabil pe PC ?

Digi Storage are un player audio încorporat care poate reda fișiere de tip .mp3. Ca și fișiere video, se pot reda fisiere compatibile HTML5 (mpeg, mp4 etc). Pentru redarea fișierelor .mkv, e necesară instalarea pe PC a ultimei versiuni de VLC Media Player.

15. Care este marimea maxima a unui singur fisier pe care il pot uploada in Digi Storage ?

Momentan, fiecare fisier uploadat in Digi Storage nu trebuie sa depaseasca 488GB. Atentie - nu este vorba de suma tuturor fisierelor care sunt incluse intr-un upload multiplu, ci de marimea individuala a fiecarui fisier. Daca aveti fisiere mai mari de 488GB, acestea trebuie sparte in bucati mai mici (puteti folosi pentru asta aplicatiile de arhivare).

16. Cum ma pot proteja de atacurile de tip ransomware care imi pot cripta fisierele de pe PC ?

Cea mai buna metoda de protectie este sa aveti un sistem de backup al fisierelor pe mai multe zile si care sa va permita sa faceti o restaurare de date dintr-un anumit moment din trecut (adica sa alegeti backup-ul dintr-una din zilele in care stiti ca nu ati avut datele criptate).

Din acest motiv, aplicatia de sincronizare nu este cea mai buna alegere pentru ca sincronizeaza automat cea mai recenta versiune a fisierelor din PC, neavind de unde sa stie daca fisierele au fost sau nu criptate. De altfel, sincronizarea nu este o metoda de backup a datelor, ci o aplicatie de productivitate pentru ca va permite sa aveti fisierele disponibile automat pe orice dispozitiv (telefon, PC etc).

Va recomandam sa instalati o aplicatie dedicata de backup care poate salva in Digi Storage fisierele alese de dvs la o anumita zi si/sau ora. In acest fel puteti avea backup-urile salvate in Digi Storage pentru mai multe zile si puteti face o restaurare corespunzatoare indiferent daca ultima copie a fisierelor a fost criptata.

Sunt foarte multe aplicatii de backup care pot folosi Digi Storage prin FTP sau Webdav. Dintre aplicatiile gratuite puteti folosi de exemplu Duplicacy, SyncBackFree .

Pentru backup-urile manuale prin FTP va recomandam Filezilla ca si client de FTP.

17. Care este diferenta dintre backup si sincronizare ?

Prin sincronizare se realizeaza o copie in oglinda intre un folder din PC si un folder din contul Digi Storage. Puteti folosi sincronizarea ca sa aveti fisierele disponibile automat pe mai multe dispozitive (telefon, PC-uri diferite etc). Operatiunile asupra fisierelor se efectueaza in ambele directii : daca stergeti un fisier din folderul ales din Digi Storage, atunci se va sterge si din PC. Daca stergeti un fisier din folderul din PC, el se va sterge si din folderul corespunzator din Digi Storage. De asemenea, nu aveti disponibila decit ultima copie a fisierelor. Din acest motiv, sincronizarea nu este o metoda de backup propriu-zisa. Sincronizarea este o metoda de crestere a productivitatii.

Prin backup uploadurile se realizeaza intr-un singur sens : din PC catre Digi Storage. Puteti avea backup-uri pe mai multe zile si puteti restaura ce backup doriti. Pentru backup va recomandam o aplicatie dedicata de backup (Duplicacy, SyncBackFree de ex) in care puteti configura contul Digi Storage cu protocoalele FTP sau WebDav.

18. Am sters un fisier din greseala. Cum il pot recupera ?

Daca ati sters un fisier din Digi Storage, acesta se poate recupera din sectiunea "Deleted Files" intr-un interval de 24 de ore de la stergerea sa. Dupa acest interval, fisierul se va sterge definitiv automat fara a se mai putea recupera.

Daca ati sters un fisier din PC din greseala prin sincronizare ( de ex. daca ati sters un fisier din Digi Storage care era sincronizat si cu PC-ul, atunci acesta se va 'sterge' si din PC) atunci il puteti recupera din PC din subfolderul SyncTrash. Aplicatia noastra de sincronizare nu sterge efectiv fisierele din PC, ci doar le muta in subfolderul SyncTrash pentru a da posibilitatea recuperarii lor ulterioare.